kaksoistutkinto mietityttää

Alkuun sanon että tyytykää tablettikuviin, nimittäin ukin ja mummin luona majaillessa en ole viittinyt otta konetta edes laukusta pois. Saati sitten muokkailla kuvia, mitkä tuolla odottaa. Tää tablella postailu oikeastaan on niin helppoa ja vaivatonta, että pärjäisin melkein tällä.


Mulla on nyt syysloman jälkeen alkanut lukiolla englanti, ja tietysti pitkä matematiikka jota opiskelen pääsääntöisesti yksin. Mua edelleen mietityttää tää kaksoistutkinto, ja se miten mut jaksaminen riittää kun jossain vaiheessa päälle laitetaan vielä äidinkieli ja terveystieto. Englanti tuntuu tosi haastavalta, ja nyt kahden enkun tunnin jälkeen olen saanut opettajasta sellaisen kuvan että se oottaa meiltä yhdeksältä ipolta (iltapäivä opiskelijalta) paljon ja nopeaa oppimista. Jos opettaja todella tuota toivoo, olen oppilas väärässä paikassa. 



Matematiikan yksinopiskelu on mukavaa, tosin haastavaa sekin. Ei ole opettajaa jolta kysyä, vaan pulma pitää ratkaista itse. Tykkään tehdä matikkaa yksin, mutta sitä tukea ja neuvomista kaipaa. Ysiluokalla opiskelin matikan suurimmaksi osaksi yksin käytävällä, mutta aina pystyi kipittämään luokkaan kysymään apua. Ehkä alkukankeuden jälkeen kaikki alkaa sujumaan, onneksi pystyn olemaan opettajaan yhteydessä sähköpostilla. Onhan mulla kyllä mahdollisuus joka tiistai käydä matikan tunnilla, mutta ne siellä tunnilla menevät taatusti nopeampaa tahtia kuin minä yksin kotonani.


Mun lukujärjestys tässä jaksossa on lukiosta huolimatta helppo. Tiistaina muut mun luokkalaiset mädäntyy atto (ammattiopintoja tukevat aineet) tumneilla 8-16, kun minä käyn yhdellä enkun tunnilla iltapäivällä. Keskiviikkona on aamulla vain liikuntaa, ja maanantain hallipäiväkin on lyhyt. Torstain täysmittanen hallipäivä antaa osviittaa siitä millaista tulee olemaan työelämässä myöhemmin joka päivä. Tämä lukkari on mulle aika sopiva, ei valittamista. Tietysti, maanantain ja tiistain paikat voisi vaihtaa että ois viikonlopun jälkee pehmeä tiputtautuminen arkeen ;)


Tällä hetkellä mun motivaatio sekä ammattiopintoja että lukioo kohti on ihan hyvä, mutta tässä pelottaakin se tuleva. Kevät on mulle huonointa kouluaikaa, mikään ei kiinnosta, mikään ei onnistu, mitään ei jaksa... Oisko teillä antaa mulle jotain vinkkejä millä saisin motivaation pidettyä kasassa läpi tän koko kolmen vuoden?:)

2 kommenttia:

  1. Pidä päämäärä koko ajan mielessä. Aseta kursseille sellaset henkilökohtaiset tavoitteet, jotka tuntuu motivoivilta. Tarviiko joka kurssista tulla paras arvosana vai riittäisikö johonkin alempi arvosana ja pienempi panostus? Sitten jaat omat voimavarat näiden tavoitteiden mukaan. Itse saattaisin myös laatia jonkunlaiset aikataulut kokeisiin ja näyttöihin valmistautumiseen. Minä päivinä luetaan mitäkin ainetta iltaisin, jne. Ettei jää sitten kokeiden alle ihan kauhea määrä sivuja kahlattavaksi.

    Tsemppiä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos ! Näihin sekkoihin en ikinä ole edes keksinyt kiinnittää huomiota, pitääkin siis testata! :)

      Poista

Otan mielelläni kommentteja ja mielipiteitä vastaa,
mutta julkaisen vain asialliset.
Älä siis tuhlaa aikaasi haukkumakommenttien kirjoittamiseen:)